De meeste organisaties strijden niet tegen de concurrentie, maar tegen zichzelf: slechts 13% van de Nederlanders voelt zich betrokken bij hun werk, een op de tien vindt hun werk nutteloos, en 1,6 miljoen van hen heeft burn-out klachten. Daarnaast verdoen ze hun tijd door miscommunicatie en inefficiënte vergaderingen en is er vaak gebrek aan veiligheid.
Volgens Marc Vollebregt, auteur van Zo werkt de mens, ligt dit aan onze manier van werken, die 150 jaar geleden is bedacht. Sindsdien is ons werk veranderd, terwijl de manier waarop hetzelfde is gebleven. Van een potje dammen zijn we gaan schaken, maar we passen nog steeds dezelfde spelregels toe.
De oplossing staat haaks op wat we geleerd hebben maar is simpel: we moeten menselijk zijn! Je werkt niet efficiënter en effectiever als je je behoeftes negeert, meer uren maakt of ‘harder’ werkt. Je werkt beter door te bouwen aan het onderlinge vertrouwen en veiligheid in teams, door verwachtingen te bespreken en verantwoordelijkheid te leren nemen. En het leuke is; wat goed is voor de mens, is ook goed voor de resultaten.
Tijd voor mensgerichte organisaties!
Sprekers:
Mo Allach
Oud-profvoetballer en nu Technisch Directeur van RKC Waalwijk na verschillende leidinggevende functies te hebben bij onder andere de KNVB en Vitesse. Mo levert buitengewone prestaties met een bescheiden budget, door oog te hebben voor de mens achter de spelers.
Marlies de Vries
Als hoogleraar Accountancy aan Nyenrode Business Universiteit, focust Marlies zich op organisatiecultuur en gedrag. Naast haar academische werk was ze kwartiermaker Toekomst Accountancysector en runt ze haar eigen adviespraktijk, waar ze boardrooms helpt met gedragsverandering en risicobeheer.
Splinter Dijkstra
Als Way of Working Coach bij bol hielp Splinter bij de verandering naar zelforganiserende teams. Hij helpt leidinggevenden en teams bij het optimaliseren van hun teamwork door te observeren, vragen te stellen en onderliggende problemen bloot te leggen om zo verbeteringen te realiseren.
Marc Vollebregt
Marc Vollebregt onderzocht jarenlang waarom onze manier van werken niet werkt. Hij studeerde Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht en Digital Business aan Hyper Island in Stockholm, en werkte de afgelopen jaren met zijn bedrijf AVEC voor organisaties als ABN AMRO, adidas, Bol, Publicis en Vandebron, in Zweden, Denemarken, Marokko en Iran. In zijn boek Zo werkt de mens, dat op 7 november verschijnt bij Business Contact, deelt Marc de menselijke oplossing en schrijft hij hoe organisaties als bol, Tony’s Chocolonely en RKC Waalwijk het wél goed doen.
Gehost door Merlijn Mazairac, Founder The Rookie Minds.
Programma:
16.30: Inloop
17.00: Talks Mo Allach & Marlies de Vries
18.00: Panel talk Mo Allach, Marlies de Vries, Splinter Dijkstra & Marc Vollebregt
18.30: Boekpresentatie ‘Zo werkt de mens’
19.00 Borrel (met DJ’s Sèsè Aloe, Nino1190 en meer!)
RSVP via de link!